3.2.08

Jag spelar piano på fyllan.
Jag spelar piano väldigt mycket bättre när jag har alkohol i min kropp.
Det är en väldigt konstig företeelse. Jag menar, jag slutade spela piano när jag gick i sexan och glömde sedan bort allt vad noter hette. Nu, såhär 10 år senare, efter att ha läst musikteori i 1,5 år på ganska hög nivå och efter att ha sjungit väldigt mycket i 4 års tid så har mitt pianospelande blivit bättre än någonsin.
Det är som att min hjärna är mer mottaglig för musik när jag är full.
Eller så är det så att mina öron är mer bedövade för hur jävligt det låter när jag spelar fel.
Jag vet inte vad som stämmer mest, det enda jag vet är att det är otroligt kul att musicera när man druckit, något alla borde testa!
(Då räknar jag inte falsk skrålsång till schlagerhits eller en trubadurgitarr en fredagskväll på Statt. Jag menar RIKTIGT musicerande med musikaliska vänner på instrument och sång.)

No comments: