6.4.09

Om du är April, come she will är jag Sakta gå hem genom stan med en ny lesbian haircut. Jag HAR en lesbian haircut insåg jag "i morse" när jag vaknade vid 14:30. Påsklov.
Våren har liksom anlänt definitivt.
Premiären av Ringaren gick bra för de flesta utom Marie Lindqvist, hovdansaren och Esmeralda som skadade vaden efter halva första akten och med ren viljestyrka slutför akten för att sedan bli utbytt i andra akten. It could only happen on the Opera, jag säger då det!
Min lovvecka är fylld av tre föreställningar, varav den sista på påskafton (sjukt dum dag att ha föreställning på, ja?!).
Sedan blir det åka hem till Örebro i två dagar, för att äta upp sig, byta ut garderoben i Stockholm och säga Hej Hej arbetslöshetssommar.
Eftersom att jag inte varit arbetslös sedan sommaren mellan åttan och nian har jag ingen aning om vad jag ska göra ifall jag går tre månader utan sysselsättning och pengar.
Det är väl då jag får göra det jag alltid sagt att jag ska göra på somrarna:
Jogga och stretcha.
Äta 1,90 kr nudlar från Euroshopper och skramla slantar till varje helg för att kunna köpa en flaska vin.
Det vore ju trevligare om du vore May, she will stay. Resting in my arms again.
Men skitsamma. Våren är ju till för förnyelse och lidelser.

No comments: