16.12.09

Aldrig förr har väl ett album haft SÅ många låttitlar som kan appliceras direkt på en människa just nu.
"Jag kan inte skilja på"
"Hur ska det gå?"
""Tyck synd om mig nu""
"Säg ingenting till mig"
"Vem lämnade vem"
"Jag vet vem jag är när jag är hos dig"
"Med ena foten utanför"
"Jag ska sakna dig imorgon"
"Fritt Fall"

Nio av tio låttitlar appliceras på mig själv. Endast "Lät du henne komma närmre" känns oapplicerbart. Det är ju helt sinnessjukt hur hjärnan fungerar i jobbiga situationer.
ALLT applicerar jag på mig själv. Låttitlar, texter, bilder.
Melissa Horns senaste album "Säg ingenting till mig" är som en fullträff rakt på solarplexus.
Så jävla löjligt.
Men krävs en genomlyssning!
(om detta varit för ett halvår sedan hade det bara varit åh så töntigt och ingen känsla för musiken hade infunnit sig.)
Tänk vad lite erfarenheter kan göra med en människa!

1 comment:

Anonymous said...

puss på dej oskar! Hoppas du kan njuta av lovet ändå!
stor kram HannaMaria