16.7.07

"Tillbaka från Arvika 2007"
som typ 19835619756 kidz säkerligen redan skrivit i ALLA forum de kan finna.


Arvika i år var speciellt.


Sällskapet var sjuuuuuuuukt mycket bättre.


Sen vet jag inte om det var så mycket mer som var bättre egentligen.
Jo, jag träffade fler killar som ville ödsla tid på mig.
Jag campade med Ulrika, Albin, Helena, Vivika, Patrik, Kerstin och Veronica.


Umgicks överlägset mest med Albin och Ulrika.


Första dagen jag kom dit stötte vi på problem direkt, ringde Ulrika direkt när jag kom dit, under tiden jag pratar med henne då de befinner sig ungefär 300 meter från där jag bor i Örebro (inget skämt) så säger hon: VAfaaaaan!!! nu krockade vi just...

jag: eh... VA?

Hon som körde backade in i en kärring som körde bakom. Ingen stor skada direkt, varken på människor eller på bilar som tur var!

När jag fick Albins nummer ringde jag honom direkt, sen gick jag till campet de börjat upprätta.
Det var SJUKT bra läge på det i år. Precis vid matvagnarna där ALLA går mot festivalområdet. Mitt tält satte jag upp med öppningen vänd mot vägen så jag hade överblick över det mesta.

Helena hjälpte mig med att sätta på plastpåsar över mitt tält som skydd mot regnet.

Sen började drickandet.

Det sjuka med Arvika i år var alla människa man såg som man förut endast sett på olika forum.

De flesta var VERKLIGEN en sjukt stor besvikelse (när det kommer till utseende).




Detta har fått mig att ändra inställning till livet i stort:
Jag är snyggare än jag tror! (och tydligen väldigt mycket manligare än folk trott om mig (tack Viktor))


Jag orkar verkligen inte skriva om allt som hände, det tar för lång tid och jag är lat.


Albin var nog den SJUKASTE människa jag någonsin träffat (på ett bra sätt).
När han ringde sin mamma en dag när vi stod nere i en hotellkällare, där vi lyckades ha turen att duscha varje dag, sa han:
"Det här är fan det bästa som hänt mig sedan Gud såg till att jag föddes!"


Albin himself var sjukt bra på att hitta på nya uttryck, redan på onsdagen hade han myntat uttryck som:
"Titta vilken tjock människa, eller jag menar olycklig..."


Först förstod varken jag eller Ulrika om han bara var blåst eller menade allvar, SJÄLVKLART menade han allvar och sa att tjock och olycklig är synonym.


Sedan eskalerade allt till att vi utökade detta till en massa synonymer, både positiva och negativa.


Jag var relativt nykter i år faktiskt, men såg ändå färre band.
Jag gick och la mig förvånansvärt tidigt varje natt i år också, av olika anledningar.
Jag sov nog i genomsnitt ändå 6 timmar varje natt, medan jag förra året sov ungefär 12 timmar allt som allt.


Den bästa konserten var när jag såg Maia Hirasawa första dagen (på torsdagen), hon fick mig att få gåshud på HELA min kropp (vilket är sjukt ovanligt). Jag stod nästan och grät för mig själv över hur helt jävla fantastiskt cpbra jag tyckte att hennes konsert var. Hon tilltalade något i min lilla hänsynslösa hjärterot som var helt underbart!


Nu orkar jag nog inte skriva så mycket mer om Arvika, det som hände hände.
Det får bli fina minnen istället!


Jag avslutar med det numera klassiska uttrycket myntat av Anna-Claire, eller jag menar Albin, eller jag menar anorexihoran, eller jag menar grogghaggan:



HEJHEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *cpstörd glad gubbe*

1 comment:

Olle said...

jag tyckte nog att maias spelning var lite seg. några låtar var grymma, medan de andra inte alls lika bra. en lätt besvikelse faktiskt.