7.2.09

Hur gömmer man en tvättstuga?
Förra söndagen, när jag för första gången satte min fot på Tulegatan 34 möttes jag av en kvinna på bottenvåningen som sa:
Hej, jag är nyinflyttad sen idag, du vet inte var tvättstugan finns?
Jag: Tyvärr, jag är också nyinflyttad sen idag... jag har ingen aning.

Idag, sex dagar senare, har jag fortfarande inte löst problemet med den försvunna tvättstugan.
Det finns två källarplan, tre röda järndörrar på varje plan och jag har tre nycklar.
Man tycker ju att åtminstone en nyckel borde passa i något av låsen på de röda järndörrarna.
Gör någon av de tre nycklarna det? Nej, självklart inte.
Jag bor alltså i ett hus som ska ha en tvättstuga i källaren, vilket av planen vet jag inte än och vilken av dörrarna denna stuga gömmer sig bakom vet jag inte heller.
Det är som en skräckfilm.
Jag har utfört Operatin: Finding washingmachine 1 och Operation: Finding washingmachine 2. Utan någon som helst lycka.
Operation: Finding Frisk (som i Laila Frisk, tanten jag bor med för tillfället) var utan lycka också. Hon är spårlöst försvunnen från lägenheten.
Laila, where are you?

Uppdatering följer...

No comments: