23.2.09

Så var första försöket från min sida att se hela Oscars över. Nu har jag ju i och för sig sovit sex timmar, men ändå.
Jag däckade när Natalie Portman och Ben Stiller som Joaquin Phoenix skulle presentera.
Natalie Portman hade topp tre snyggast klänning.

1. Natalie Portman i den rosa fantastiska kreationen.

2. Sarah Jessica Parker
i Dior Haute Couture, med den fina kommentaren på röda mattan:

- Sarah, what are you wearing?
- Oh, it's just Dior Haute Couture...

3. Penelopé Cruz
i 60 år gammal Balmain vintage


Jag gillade tilltaget med att varje nominerad till skådespelarpriserna fick sin nominering uppläst av en annan skådespelare. Personligt, och amerikanskt snyftigt.
Självklart var det fantastiskt väntat att Heath Ledger skulle få priset postumt, men jag hade hellre sett en söndergråten och förstörd Michelle Williams ta emot priset med dottern Mathilda i handen. Då hade det liksom varit fullbordat.
För övrigt fick jag gåshud av Dustin Lance Black tal efter att ha fått pris för manuset till Milk.
Emile Hirsch var också en av de snyggaste männen på röda mattan.
Aah, denna kitschiga gala med ett överdåd av musikal som tema genom hela skiten.
KAN DET BLI BÄTTRE IN THE OSKARPOSKARWORLD?



THE MUSICAL IS BACK!
bög

No comments: