18.1.10

Ikväll rensar jag min garderob.
Det är första gången i mitt liv jag rensar en garderob ordentligt.
Jag känner mig helt manisk.
Speedad.
Det känns vuxet.
Moget.
Man tar egna dominanta beslut.
Jag kan liksom titta på jeansen jag använt tre gånger och säga:
"Nej, du platsar inte i mitt liv längre."
"Dig behöver jag då inte" säger jag till ett par andra.
Jag älskar maniska infall.
När saker liksom bara görs.
När man slutar gnälla och låter någon slags hastighet i hjärnan, som man liksom känner bara drar iväg, tar över.
Innan kvällen är slut kommer jag även ha städat mitt rum, toaletten och tvättat klart fyra veckors smutstvätt.
Livet är härligt alltså.
De senaste fem-sex dagarna har jag varit en helt annan person.
Jag har varit..... POSITIV.
Känt: Nä, jag är faktiskt snygg.
Eller: Nädu, jag bestämmer här!
Jag rensar lite här och där med andra ord!

2 comments:

Anonymous said...

You go, oskar!!
Låter som en fantastiskt nystart.
Är själv förvånad över att jag börjat läsa din blogg, but here I am. Puss på dig!/seila

Elena said...

det är verkligen gött att rensa bort det gamla och göra plats för nytt... =)