26.1.10

Kände mig febrig i fredags.
Två kvällar med fylla med slut runt 04 är inte att föredra om man ska bli frisk.
Så här sitter jag nu, med skammen i kroppen.
Småsjuk (men känner mig bättre än igår).
Ingen feber.
Dricker ingefärsté hela dagen, sov 11 timmar, knaprar några ipren och tänker vara tillbaka till skolan imorgon.

I natt drömde jag en massa märkligt.

Märkligt #1:
Jag hade sex med Sebastian.
Väldigt intensivt.
Första gången jag drömt något liknande om honom, överhuvudtaget.

Märkligt #2:
Familjen är tydligen på resa på en grekisk ö.
Mot slutet av drömmen, innan jag vaknar, befinner vi oss på vid Kolossen på Rhodos, som uppenbarligen aldrig brunnit ner.
Den är jättestor, och svart.
Och jag hör mig själv säga det stora felet: Kolossen ska föreställa Poseidon.

OMG OMG OMG FAKTAFEL I DRÖMMEN!!!!
Kolossen ska ha föreställt Helios.

Inte okej Oskar.
Inte okej!

2 comments:

Sebastian said...

Var jag bra?

Oskar said...

men det var ju inte dig! Tyvärr