6.4.10

Mitt i all denna köphysteri jag utsänder - Idag hände något roligt. TRE GÅNGER!
Såhär;
Jag jobbade i H&M-butiken i Gallerian idag.
En ny kampanj startades idag där du får ett presentkort på 100 kr om du handlar för minst 400 kr.

Kund 1 handlar för 399 kr (typ) och jag säger: om du köper något litet så du kommer över 400 får du ett presentkort på 100 kr av mig..Kund 1: okej..
Jag: Du kan ju ta ett par tofsar eller kanske den här UNICEF-broschen?
Kund 1: ... ... ... ... jag tar tofsarna!

Kund 2 handlar för 289 (typ) och jag säger: om du köper något litet så du kommer över 400 får du ett presentkort på 100 kr av mig..
Kund 2: okej
Jag: Du kan ju köpa den här UNICEF-broschen till exempel..
Kund 2: ... .... nää jag tar ett nagelack istället!
Jag: *börjar skratta*
Kund 2: *börjar skratta*
Jag: broschen är ju för en bra sak...
Kund 2: jag skänker redan en massa pengar varje år.

Kund 3 handlar för 449 kr (typ) och jag säger: om du köper något litet så du kommer över 400 får du ett presentkort på 100 kr av mig..
Kund 3: jasså...
Jag: Ja, den här UNICEF-broschen till exempel
Kund 3: Ja, ta den...
Jag: Så bra, den kostar ju bara 20 kr...
Kund 3: ....... *tittar sig omkring*..... ..... nej, jag tar ett par strumpor istället!


Eeeeeeeeeh..


HEHEHEHEHEHEHE
*kapitalistväst*

1 comment:

Mr Mjau said...

oskar, om den sista kunden handlade för 449 så handlade den väl över 400 kr och borde ha fått presentkortet ändå?
eller?