28.9.08

Jag måste hitta en egen lägenhet, NU!
Jag har officiellt bott inneboende hos Daniel&Daniel i fyra timmar. Dom är trevliga och så, det kommer självklart gå jättebra. Men jag inser hur begränsad jag kommer vara. Jag kommer dela badrum med två andra män. Jag har EN liten hylla i kylen.
Jag kan inte ha sex som jag vill (typ) och jag kan inte idka självälskande hur jag vill. Jag måste med andra ord begränsa mig själv sexuellt.
Lite som i American Beauty. Lite som i att den bästa stunden på dagen kommer vara på kvällarna då jag ska duscha. Eller så är det helt enkelt bara väldigt bra för mig att bli lite mer kysk.
Inneboendehet behöver ju inte betyda frihetsberövande. Det är ganska skönt att ha ett eget rum med en dörr som går att stänga iallafall. Och man slipper vara ensam när man är ensam.
Jag har en kurator hemma och en filmnörd. Det innebär ju att jag kan prata ut om jag behöver, och kan titta på hur mycket film jag vill för att döva mina själsliga smärtor jag redan talat ut om.
Det kommer nog bli fint att bo här i några månader.
Jag behöver dock köpa krokar och hurtsar. Och något att ha på väggarna.
Det känns lite som att bo hemma i Örebro igen. På ett mer inneboendeskt vis.

1 comment:

Anonymous said...

Liksom OSKAR kan du skriva något inlägg utan sexuellanknytning ;D