23.9.08

Stopp!

Om Hanna Fridén kan blogga om bajs, kan jag också!
Jag är förstoppad, ja du vet; sådär man kan vara när man inte får ut allt bajs som man känner är uppdämt i tarmen. Vad beror då detta på kan man ju undra sig?
Inte beror det på fiberfattig kost (havregrynsgröt varje morgon förhindrar detta), inte beror det på för litet dagligt intag av vatten (cirka 5 liter om dagen borde räcka?) och inte beror det på stress heller (SÅ stressad är jag verkligen inte). Det beror på sex. Analsex.
Tommy, du har gett mig, vad det troligtvis är, en spricka i mitt rövhål. Nej, jag ser inte sprickan. Den sitter dold någonstans i min nedre tjocktarm/ändtarm.
På något sätt dämmer denna spricka upp mitt bajs.
Enligt sjuksköterskan på Vårdguiden ska det tydligen vara psykologiskt att man inte kan bajsa för att det gör för ont och att det är därför man blir förstoppad om man råkar ut för sprickor i analen.
Jag känner: Tack sjukvårdsupplysningen för att ni besitter fin kunskap om laxeringsmedel, dess dosering och om analbesvär (Inte ens två doser med Mikrolax fungerar).
Jag känner: Tack mig själv för att jag har en så öppen relation till min mamma och berättar allt detta (NOT!).
Mamma, Pappa. Nu vet ni. Jag har analsex. Nu vet ni att jag har haft Tommys snopp i min röv.
När mamma säger: "jag har hört att man kan bli det av att ha analsex..." (angående förstoppning)
...så känner jag:
Fan, jag är en fin pojke. Mina föräldrar ska inte behöva veta detta om mig. Jag skäms lite.
Men å andra sidan; det är ju bra att jag har ett sexliv och mår bra.
Å den tredje sidan: från och med nu ska jag bli betydligt bättre på att använda glidmedel.
Tjat från RFSL, barnmorskor och annan sexualupplysningsklientel har inte fel.
Man kan skadas av analsex.
Man kan till och med bli förstoppad.
Jag önskar någon nämnt detta tidigare!

1 comment:

Anonymous said...

Hahaha, herreeeegud! Save some for Opera!