30.11.08

1

Dagen till ära, första advent, publicerar jag min önskelista för julen 2009 och sjunger några julsånger tillsammans med min goda vän Frida på Stallbacken i Örebro.



HeJ ToMtÄn Här är MiN ÖnSkeLisTa:

1. Världsfred

(Nej, det är inget skämt. När ska folk inse att våld är meningslöst?)

2. En sminkkurs till alla flickor (läs fjortisar) under 18 som inte har rätt ton på sin foundation

(När ska vi få slippa se detta i-landsproblem utav rang?)

3. Ekonomisk stabilitet

(För världsbankerna och mig själv i form av ett extrajobb)

4. Genuin kärlek

(Ge mig en kille, snälla Tomten!)

5. Hälsa till alla mina nära och kära

(Det säger väl sig självt)

6. Ett botemedel mot HIV

(Det känns som att det borde vara lägligt. Jag HIV-nojar mer än vanligt till på köpet)

7. Bättre baletteknik

(För att kunna bli en bättre dansare)

8. Mindre komplex

(Tänk vad livet vore lätt (lättare) utan en massa komplex)

9. En liten flygande elefant

(Som Dumbo, fast inte så stora öron och ännu mindre. Raggningsdjur #1?)

10. En egen lägenhet

(Det borde egentligen stå högst upp, men världsfred är kanske viktigare i längden, vad vet jag)






Hur ser din önskelista ut?

No comments: