10.11.08

Idag när jag handlade på ICA var jag tvungen att lämna kvar brödet och päronen i kassan eftersom jag såg att det med dessa två produkters hjälp skulle överstiga beloppet 130 kr som jag då hade på kontot.
Detta ledde till ekonomisk krisångest som ledde till samtal med föräldrar.
Mamma säger: du borde fått brev från Adolf Lindgrens Stiftelse...
(jag har i princip glömt bort att jag sökt stipendium...)
Ringer Emma.
Emma säger:
Grattis du erhåller stipendium på 16 000 kr från Oss.
Oskar säger:
WTF OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG!

Från att ha haft ångest hela eftermiddagen över min sönderknullade ekonomi till att mamma gråter glädjetårar över lättnaden när det återigen kommer finnas pengar på mitt konto.
Nu har jag råd att lämna in papper till Kronofogden.
Jag sa: You have no idea what you have started.
Och det tror jag fan aldrig att du hade!
Men nu jävlar sätts det lite tyngre, statliga, artelleriet in!

Dagens Inspirationsman:

No comments: