3.6.09

Vad är det för dag idag?
Jo det är åkernoghemtillÖrebromyckettidigareänberäknatonsdag.
Jag har börjat tappa all form av verklighetsförankring.
"Du verkar vara en passiv kille som gillar att sära på benen."
Jaha, tänker jag. Är det allt?
Nej, inte allt.
Idag är min syster på rättegång i Visby för att någon förra sommaren bestämde sig för att frihetsberöva henne. Han höll sonika helt enkelt bara fast henne och vägrade släppa henne.
Polisen fick tackla ner honom.
Jag tycker lite synd om honom (utan att för den skullen inte frångå det faktum att jag skulle skydda min syster med alla medel tänkta och troligtvis själv hade slagit ner honom ifall jag varit med).
Han kanske var ensam.
Kände sig needy och malplacerad.
Utnyttjade situationen till sin fördel. Gjorde som han själv ville, utan att för den skullen bry sig om att han tog någon annans frihet.
Lite som jag gör, ganska ofta.
Jag lånade sju olika böcker igår.
Jag hoppas de ska göra mig lite klokare.

No comments: