23.7.09

Efter att ha lyckats supa ner mig själv ganska rejält så stod vi till slut i kön till Ficks när klockan var 21:50. Det var OVANLIGT mycket folk (och jag häver ur mig den ena och andra rasistiska meningen tyst till en vän) som aldrig brukar sätta sin fot där. Jag måste verkligen sluta hälla i mig alkohol på det där sättet. Igår kan vi nog skylla på den sista rom och colan. Det slog liksom bara till.
21:58 säger vakten att de stänger gratiskön, så vi får snällt ställa oss först i den vanliga kön och betala 120 kr för att gå in (VÄRDELÖST).
Cirka 22:15 ringer jag hem sluddrandes och ber om pengar. Mamma skickar sms:et:
"Oskar Fredrik du är världens bästa son. Men du kostar mycket pengar..."
Runt 00:10 gör jag det förbjudna:
Jag faller i trappan. Raklång. Slår i huvudet lite (tror jag). Raglar vidare upp för trappen. Försöker att låtsas som att inget hänt, självklart. Men det gick nog inte att undvika. Syndafallet.
Jag önskar nästan att någon tog ett kort, eller filmade det.
Det var fruktansvärt. Och det gick så fort.
Jag betalar inte för att gå in på Ficks. Det slutar illa.
Jag vet inte vad jag pratade med någon om igår, i princip. Jag vet inte vad jag sagt eller gjort. Det enda jag vet är att jag hade de snyggaste skorna på stället och att jag stod på McDonalds vid 02 och tryckte i mig en Big Mac & Co, ragglandes och flinandes till Tommy.
Syndafallet kommer aldrig förlåt mig.
(Just ja, jag är fortfarande full. Och klockan är nu 09:49)

No comments: