20.7.09

Harry Potter var faktiskt ganska dålig.
Varför fokusera på töntig tonårskärlek när det finns hemskare saker att se?
Något jag tycker är väldigt märkligt är att all kärlek i Harry Potter är så... asexuell. Jag menar, människorna ska ändå vara 16-17. När jag var 16-17 var jag oskuld, men många andra hade ju redan knullat. Måste man då framställa kidsen som omogna 12-åringar som inte förstår sig på relationer eller kärlek?
Sånger från andra våningen var ingen hit att se klockan 1 på natten när man är övertrött heller. Det surrealistiska gick liksom inte in. Skrattet stockade sig inte i halsen som jag tror att det borde ha gjort. Skrattet blev liksom riktigt skratt för att man inte förstår.
Just nu vill jag verkligen verkligen shoppa. Jag skulle vilja gå in på Humana och riva loss.
Och även på Topman och Acne. Fast, allra helst frossa i second hand och förstärka min garderob med ytterliggare udda plagg jag inte kan matcha med varandra.
Ett jobb är ett måste.
I höst tänker jag nämligen shoppa för 1000 kr varje månad. Jag SKA jobba så att jag har råd med det. Det finns liksom inget annat alternativ.

No comments: