4.5.07

Jag tror jag är otroligt rädd för mig själv. Jo, det är jag verkligen. Jag vet inte hur jag ska reagera, hur jag ska agera eller hur jag ska fungera...
It's all kinda new to me, det känns som om att det mesta är kinda new to me för tillfället.

Nu över till nåt annat...
Jag känner själv att jag nästan börjar få ett okontrollerbart beroende av att shoppa kläder. Varför gör jag det egentligen?
Kläder är SJUKT kul, men just nu har jag kläder i min garderob som jag knappt aldrig använt. Jag räknade lite löst förra helgen och kom fram till att jag har lite drygt 25 par skor, 20 skjortor, 45 t-shirts och kanske 20 andra tröjor. Jeansen och byxorna börjar nog snart leta sig upp mot 25 de också. Det sjuka är att jag inser nu att jag har otroligt mycket kläder, men ändå är jag ALDRIG nöjd.
Jag vill konstant ha mer kläder, jag tittar på kläder, jag beundrar andra människors kläder, och jag blir aldrig nöjd med mina egna. Även fast jag vet att folk skulle kunna komma till mitt rum och ta bort hälften så skulle jag ha mycket kläder. Jag MÅSTE försöka att vänja mig av med mitt beteende, det kan inte fortsätta såhär. Jag kommer seriöst att blir personligt bankrutt inom ett fåtal månaders tid om det fortsätter såhär. Jag vill verkligen inte det!
Jag pratade med mamma senast idag om det, jag vill inte. Jag vägrar!
Jag borde kanske kolla upp om det finns nån slags "hjälp" för detta att få på nätet eller dylikt. Nu låter det kanske drastiskt, men jag behöver ett sätt att stoppa "suget" efter att hela tiden spendera pengar på kläder. När min ekonomi är körd i botten 10 dagar efter jag fått pengar är det illa. Jag kan knappt köpa mat för att jag istället har shoppat kläder. Jag tror jag sa någon gång till någon att jag nog hellre skulle shoppa upp pengarna varje månad än äta kläder. Men jag inser nu att det är otroligt ohållbart.
Jag kom även att tänka på en frågeställning jag hörde för några år sedan där man tillfrågades ungefär hur mycket pengar man spenderade på kläder varje månad, eller hur stort ens shoppingkonto var. Jag kommer ihåg att jag då själv tänkte: hmmm... mitt ligger nog runt 300 kronor i månaden.
Idag ligger det nog runt det fem-dubbla... (och jag har inte så mycket mer pengar att leva på egentligen varje månad nu med tanke på att jag betalar hyra och sånt varje månad.)
HJÄLP!

No comments: