8.4.08


Som ingen vet så har jag en egentlig lust att se ut och vara på ett visst sätt som jag inte är. Eller snarare såhär:
Jag önskar mig en lägenhet där kaoset skapar ordning och vardag.
Min dröm är att ha en "plottrig" lägenhet med bilder, tavlor, prylar och prydnader ihopsamlade av mig själv som bara står lite överallt. Gärna vill jag ha en vägg tapetserad med urklipp från olika magasin och tidningar på bilder som jag bara tycker är fina på olika sätt. Min andra dröm är att ha en garderobsvägg "tapetserad" med enbart polariodbilder på människor runt omkring mig, människor jag ser på stan eller bara saker jag tycker är vackra utomhus.
Jag skulle även vilja ha en väldigt plottrig stil när det kommer till kläder och utseende. Jag beundrar människor som kan skapa vackra outfits med olika mönster som egentligen inte borde vara menade att matcha varandra.

Jag älskar även filmen Juno och hela hennes attityd hon har till livet. Vem skulle inte vilja vara som henne? Jag älskar hennes rum, hennes vänner och hennes rappa käft.

Jag önskar att jag kunde ta på mig vad jag ville och blanda ihop det mesta till en ännu mer unik stil... enbart därför köpte jag en mössa från H&M:s bebisavdelning idag.
Jag har alltid älskat sånna mössor och när jag hittade en för 19:50 kunde jag inte låta bli...
(jag önskar även att jag kunde säga att jag kommer använda mössan, men jag vet ju att den kommer läggas undan i min garderob och knappt aldrig tittas på. Kanske kommer jag känna på den lite sådär ibland och önska mig bort lite, men bara lite...)

No comments: