9.8.07


Igår fick jag 500 kr av min farmor, det räddar hela min månad.
Funderar på att gå ut i helgen, Kalle flyttar till Linköping nästa vecka.
Tror inte jag går ut, vill spara till nästa helg. Går nog på förfesten.
Mamma sa att det var halva priset på REA-priset på MQ, jag vill dit. Har inte råd.

Ringde HP-supporten. Okunniga jävla supportmänniska. Enda sättet att rädda min crashade dator (som tydligen har mjukvarufel INTE hårdvarufel) är att antingen:
1. Göra en komplett System Recovery (allt försvinner, datorn blir "ren")
2. Göra en avancerad System Recovery då jag inte raderar filer (inte säkert att datorn blir bra)
3. Plocka ur hårddisken, sätta in den i en annan dator, föra över filer, göra en System Recovery.

Jag känner mig ganska ovillig att göra alternativ 1, alternativ 3 är inte ens att drömma om ÄN, (mamma ska fråga sin datatekniker på jobbet på måndag, HOPPAS HAN KAN GÖRA SÅNT!!!!)
alternativ 2 känns mest vettigt. Men jag väntar till på måndag och ser om killen kan fixa datorn åt mig istället... om det inte går får jag sörja och ha begravning, sen göra en full System Recovery.
Det sjuka är att min försäkring som jag betalade 4000 för INTE täcker mjukvarufel. Garantin täcker det inte heller. Jag kan alltså inte skicka iväg datorn via Siba så att HP kan laga den, även fast bland annat Blondie har gjort så (sa han iallafall).

Jag hatar HP

Kan inte kärringen som inaviserar aviseringarna ge mig och Malin aviseringarna så vi kan börja ringa till kunderna snart? Hon jobbar i TVÅ timmar varje morgon med att inavisera (överflödig kvinna på arbetsplatsen?) Det skulle gå snabbare ändå om de på kundtjänst inaviserade själva, eftersom att kärringen ändå alltid lyckas hitta fel nummer så att man ringer till fel företag eller person.

Nu har jag klagat klart lite, nu ska jag vara glad resten av dagen!

Jag har hittills klarat av (klockan 09:39) att:
1. Ringa HP-supporten och vara förbannad men saklig
2. Kolla upp hur jag gör för att skriva mig i Umeå
3. Beställa personbevis för stipendium och för bostadsbidrag
4. Tag numret till försäkringskassan så att jag kan kolla upp bostadsbidrag
5. Blogga

No comments: