16.8.07


Jag tycker att jag bloggat bra den senaste tiden (duktig hest!).

Nu har jag tittat igenom de största visningarna under Stockholm Fashio Week hittills:
Fifth Avenue Shoe Repair måste jag säga lyckades SJUKT bra. ÄLSKAR några av deras klänningar, även herrkläderna såg riktigt schyssta ut.
Minimarket verkar ha jobbat med ungefär samma ljusblå färg de hade till denna vår.
Coolt att Whyred kör på outfits som går helt i läder; shorts och kavaj. Inte något för den blyge.
Bea Szenfeldt gjorde en cool visning med en uppenbar Italienflirt. Jag gillar henne, hon vågar vara lite smått excentrisk och går ifrån det som blivit uppenbart svenskt med raka linjer, basiska färger och minimalism. Hon vågar, och hon lyckas ibland VÄLDIGT bra.

Ok, nog om att försöka verkar duktig på mode (vilket jag inser att jag suger på, det handlar nog mest om mitt öga för bild, färg och form).

Kom på idén om att jag borde starta en klubb, alltså en klubb man går ut på. Eftersom att jag saknar en riktigt bra klubb i Umeå vore det kanske något? Åldergräns 20?
Eller det kändes mest som en kul grej nyss när jag kom på det. Skapa en klubb och ett koncept som funkar: TEMAFESTER.
Jag saknar verkligen det. Även fast Club Subject i Umeå har det en gång i månaden så känns det ganska töntigt. Det är mest flator där ändå så...
Jag vill ha en klubb där man MÅSTE vara tema-klädd för att få komma in (stå i dörren själv för att bedömma?). Jag hoppas och tror att det faktiskt finns folk som kan ta ett tema och göra det till sitt eget(?), det vore riktigt schysst.

Eller så får jag försöka börja nätverka och se till att hitta någon som vill göra det med mig och kanske hitta på något ihop?

Vart börjar man egentligen?

Man måste känna rätt personer.

I Stockholm kommer det troligtvis vara omöjligt, om jag inte lär känna "it"-bögarna; de känner troligvis "rätt" personer på alla "it"-ställen.

Ok, en töntigt dagdröm....
Känns som att jag har 1619 projekt i mitt huvud som jag hela tiden vill starta. Jag får ALDRIG arslet ur vagnen och börjar göra något åt det. Jag vill VERKLIGEN sy och skapa i höst, med eller utan Robert. Vore GRYMT kul!!!
Får fan se till att ta tag i det också!
för övrigt måste jag tillstå att Mary Murphys:
"YOU'VE GOT ONE TICKET TO THE HOT TAMALE TRAIN!!!!!!!!! WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!"
är det som känns mest intressant i mitt liv just nu.

1 comment:

Anonymous said...

well do it then? bara satsa och hoppas på att det funkar. som strindberg sa: "genom att sikta mot det omöjliga når man högsta graden av det möjliga". okej han var tossig, men ändå?
jag har alltid haft en liten barnslig dröm om att göra lumpen, och nu ska jag mönstra om en månad. jag är sjukt osäker och rädd som fan, men om jag inte testar kan jag ju inte lyckas.
point is: go for it.