14.8.07

Jag insåg igår kväll att:

Mamma, jag vet att du kommer läsa min blogg igen i höst när jag flyttar hemifrån. Jag kan inte ansvara för det jag skriver här, eller snarare; jag kan inte ansvara för att det väcker anstöt hos dig eftersom att jag väljer att skriva det jag skriver (och det jag skriver är väldigt personligt egentligen). Jag tänker inte på något sätt be om ursäkt för det jag skriver (så länge inte någon känner att jag går över gränsen för Sveriges gällande lagar, eller känner att jag personligen förnedrat personen i fråga), jag tänker inte heller ansvara för att du får reda på saker som händer i mitt liv som du egentligen inte bör få reda på. Jag tänker inte sluta blogg, utan anser att du isådannafall får sluta läsa min blogg om du anser att det är jobbigt!
Jag tänker inte heller höra på någon slags diskussion om att jag hänger ut mitt liv för allt och alla, och att jag exponerar mig en massa inför okända människor. Jag tror att min läsarkrets främst består av 5-6 personer ändå (Emilie, Johannes, Frida, Ulrika, Niklas och nån mer(?)), och jag uppmanas hela tiden att fortsätta blogga av Johannes, eftersom att han på något sätt fått för sig att min blogg är intressant(?), eller så är det av någon annan anledning som jag inte kan komma på just nu. Hursomhelst så ville jag inte göra detta till ett försvarsinlägg om varför jag "exponerar" mig för okända människor. Du får helt enkelt försöka att antingen ignorera den sidan hos mig, eller embrace it som en liten del du anser är felskapt i mig.

Jag älskar dig!

No comments: