6.8.07

Så var Pride 2007 över också.
Jag sammanfattar kort:


Onsdag - Träffade Blondie för första gången sen han dumpade mig, kändes över all förväntan mycket bättre än jag trodde. Det var som att vi var tillsammans igen, and I loved it (även om jag inte loved him längre).

CLEAN-group fixade festen i Göta Källare, Amanda Lepore var gästen. One-man-freakshow... men coolt att se "kvinnan" ändå. Halvkul ute, jag var nykter.

Torsdag - Träffade snyggot Emma. Gjorde stan igen, (plus resten av söder som jag missade på onsdagen), shoppade way out of my budget (ca 500 kr). Är nu EXTREMT fattig och ska leva på 100 kr resten av månaden, men som jag sa till min mamma när jag kom hem: "jag är glad ändå". Vilket jag faktiskt för en gångs skull är.

På kvällen fick jag ett gratisband så jag kunde gå in på Pridepark-området. Ganska kul att se alla människor och vara där inne för att se vad det handlar om. Medelåldern var ändå relativt hög (som jag trott), och det var schlagerkväll. Jag kände mig inte direkt på humör.

Gick runt själv där inne i cirkus 3 timmar, sen drog jag hem till Helena och sov igen.


Fredag - Träffade fabulicousRobert och gjorde söder IGEN. Shoppade något (tror jag). Sedan fick jag lägenheten, åkte dit, träffade Blondie igen. Vi duschade, åkte sen till förfesten och jag var pepp som fan på att dricka för första gången under vistelsen. Drog till en förfest på Lilla Essingen, allas gemensamma nämnare (förutom mig inräknat) var att de haft sex med värden. Är jag förvånad?


Tio minuter innan vi skulle dra till RFSL:s ungdomsfest så stod jag i kö till värdens toalett. Jag lyckades dra kommentaren: alla här har ju något gemensamt, jag känner mig utanför. Värden går förbi säger: som värd beordrar jag dig att hångla med honom, hångla!


Jag börjar hångla med Tommy som står bredvid mig och sen satt vi ihop resten av kvällen.
Vi skändade en kyrka med vårat urin (något jag skäms över), hånglade lite mer. Drog till slut in på festen, som jag nästan inte blev insläppt på för att jag var för full (jag skäms lite till). Festen var alkoholfri och jag tvingades lämna ifrån mig halva min bög in box.
Stockholm fick mig åter på fall, sedan trekant.


Lördag - Efter drama vid 06 på morgonen vaknade jag vid 10 och kände mig faktiskt relativt utvilad after all. Paradendagen hägrade, vi duschade och fixade oss lite och vädret var återigen suveränt inför själva paraden. Vi kom dit vid 13:40, paraden skulle börja 14:00. Vi började gå ungefär 14:40, och insåg ganska snabbt att vi stod HELT FEL om man tänkte på folkmassan som rörde sig framför oss. Vi stod väldigt långt bak och började röra oss framåt genom hela tåget. Passerade nästan alla och när vi kom fram till Zinkensdamm hade vi nästan kommit längst fram i tåget. I år kände jag mig mer som en apa i bur, fast ändå var det väl helt ok att gå i tåget.


På kvällen hade jag inget att dricka eftersom att mitt vin blev beslagtaget, därför köpte jag 2,25:or för att ha något att dricka överhuvudtaget (orka dricka cola?). Vi drog till Tantoulunden igen, träffade Tommy igen. Vi drog till ett berg bakom Riddarfjärden och klättrade upp för att blicka ut över en maffig syn. Stockholm låg förvånansvärt tyst och stilla i nattmörkret. Månen lyste spöklikt på himlen. Återigen visade sig Stockholm från sin allra bästa sida. Jag blev kär igen.

Söndag - Drog till Uppsala för att möta Gustaf. Vi hängde på bryggan nere vid ån, åt en svindyr sallad och färskpressad juice, och sen drog jag tillbaka till Örebro.

Lite fattigare, lite erfarenheter rikare, lite kärare i Stockholm och lite allmänt trött i kropp och själ.
Men jag lovar, det var tamejfan worth it!

No comments: