6.10.07


Fredag 5/10 - Underliciousbart CRAZYBACK!


Först såg jag den makalöst fantastiska föreställningen Cullbergbaletten 40 år.
Sedan åkte The Holy Threesome hem till Linnéa för lite förfest.
Väl där inmundigades alkohol av diverse kvalité och sort, sedan drog vi oss utåt till Invito.

Väl där fortsatte jag att inmundiga alkohol OCH för första gången i mitt liv bestämmer jag mig för att bjuda en massa människor på alkohol. Jag har fortfarande inte fått någon ångestattack över detta utan är fortfarande glad (jag har inte tittat på mitt konto än).

Träffade Ingrid ute och sms:ade Mia (tror jag. Lite svagt minne där). Sen beklagade jag mig över att Jenny inte var kvar där (min andra danslärare), sen drack jag lite mer. Sen skulle vi hem, men först ett pit stop på McDonalds. Väl där började jag beklaga mig över deras "Nattpriser" som är meningslösa och dyra.

Vi ringde taxin igen (som redan åkt ifrån oss) och fick vänta på den i 20 minuter. När vi sitter och äter vår mat och väntar kommer någon snubbe fram och ställer sig bredvid oss. Jag säger:
FÖLJ MED OSS TILL STRÖMBÄCKS FOLKHÖGSKOLA!

Han pekar finger åt mig och jag säger:
"Han pekade just finger åt mig" *ledsen glad gubbe*
Då utlöstes bomben med adrenalin och manlighet hos mitt lilla entourage. Johannes skulle slåss, och hans kompis Nisse också. Mads går emellan, Robert, Ulrika och Emilie också.
Emilie, den underbara, petita lilla dwarflingen slänger sina saker på marken och skriker:
NEJ NU JÄVLAR! med sin mest manlig röst.
Jag sitter kvar och äter mina pommes och dricker min äckliga Cola light och beskådar spektaklet som jag startat som om det vore en film.
Killen ska ringa sin vänner och slåss och folk hetsar och skriker. Johannes går och hämtar polisen som kommer halvspringandes med Johannes mellan sig. De pratar i sina händer sådär som bara poliser kan göra utan att det ser stört ut. Johannes säger: HAN DÄR!!!! *pekar på killen*

Polisen tar tag i killen och går därifrån med honom, samtidigt kommer vår taxi.
Jag placerar mig så att jag sitter bakåt (ingen bra idé eftersom att jag inte kan åka så nykter).
När vi kliver/rasar ur taxin går jag med raska steg mot mitt hus med orden: jag måste spy...
Någon vrålar: neeeej Oskar! Vi ska äta i Smältan NU!
Jag: jag pallar inte...

Går in i mitt rum, låser, går in i badrummet och tror att jag ska spy av mig själv. Eftersom att jag märker att jag inte gör det så stoppar jag fingrarna i halsen och spyr cola/chips-substans.
Sen lägger jag mig tydligen på min säng och däckar. Ena benet utanför sängen, byxorna nere vid fotknölarna (jag måste ha kissat innan jag däckade) och skjortan på fortfarande.

Det jag inte vet är att Ulrika och Mads hoppar runt på skolområdet och är fulla.
De bryter upp mitt fönster eftersom att de ser att det lyser i mitt rum. Väl innbrytna upptäcker de min avdäckade skepnad snarkandes på rygg i min säng. Ulrika, som den fantastiliciouska människa hon är, tar upp sin mobil och filmar/tar kort på mig där jag ligger. Jag har sett filmen och man hör både mina snarkningar och Ulrikas near-to-death-experience av andningsnöd vid för mycket skratt.

Ulrika ska skicka filmen till mig så jag ska försöka att lägga upp den här på något sätt!
Tilläggas bör att alla jag pratat med idag har sjukt ont i nacken och halsen, och deras vader är spända som fiolsträngar. Det är troligtvis från vår övning "Leka Disco" på fredagsförmiddagen... men det är en helt annan historia!


Summa sumarum:
SKITKUL kväll med allt för mycket slösande av pengar man inte har!

I FUCKING LOVE IT! (och jag har faktiskt fyllt 20)


(I skrivandets stund har tre bananflugor cirkulerat runt mig. DET ÄR ETT TECKEN!!!!!!)

No comments: