31.10.07

Lördag:
På dagen gjorde vi lite ärenden, sedan åkte vi för att titta på Hannas match. Den första matchen i USA för övriga familjens del. De förlorade med 3-0 mot det näst bästa laget i deras serie. Skittråkig match (och jag brukar inte tycka fotboll är kul, men detta var astråkigt eftersom att de spelade så otroligt dåligt).
Sedan bar det av mot KP i Hannas lag som hade Halloweenfest.
Jag sminkade mig till docka och vi åkte iväg ganska sent.
Väl där kändes det som att gå genom rutan in i en Highschool film.
Helt crazy! Det kändes som att jag betraktade allt utifrån utan att vara där själv.
Jag drack äppelvodka och mådde illa.

Somnade på en soffa vid halv 5 med linserna halvt intorkade i mina ögon. Vaknade till några minutrar senare av att en mystisk kille däckade i soffan bredvid mig, eller snarare vid mina fötter. Han la sig bara sonika ner och somnade på stället. Det kändes som att det kunde fått en homoerotisk touch till festen, men så blev aldrig fallet (jag fick för mig att många killar på festen var bögar av okänd anledning. Antingen är det för att de dansar väldigt bra, eller så är det för att de klänger överdrivet mycket på tjejerna och juckar överdrivet mycket på dem. Intressant var detta fenomen iallafall).
Söndag:
Vaknade obakis (eftersom att jag inte druckit så mycket) men helt slut i kroppen och i ögonen. Vi åkte hem vid 9 eftersom att vi lyckades vakna ganska så samtidigt (vi är Jag, Hanna och Katie).
Familjen bestämde att vi skulle åka till Newport Beach, vilket var väldigt skönt.
Däckade på stranden i 1,5 timma och vaknade brunare och mer utvilad. Passade också på att bada en sista (?) gång i Stilla Havet med syster i vågor. Skönt som fan!

(jag orkar inte skriva utförligt om min resa, känns väldigt ointressant på något sätt, därav den korta meningsuppbyggnaden).

På kvällen åt vi på en väldigt mysig italiensk restaurang där många kändisar tydligen ätit (kunde märkas på alla bilder som satt uppe på kändisar med autografer).

Måndag:
Vaknade relativt tidigt (vi har gått upp senast 9 varje morgon här) vid 07:30 typ för att vi bestämt att vi skulle åka till West Hollywood för att se Melrose Avenue och Melrose Place. Ganska svårt att bara åka till en gata sådär för att hitta bra shopping. We ended up på Melrose Center som är ett Mall (självklart). Jag shoppade självklart en massa och kände mig ytterligare en gång tillfredsställd. På kvällen såg vi en till fotbollsmatch som Vanguard förlorade med 1-0 (denna match var också cptråkig och helt orättvis i slutresultat eftersom att Vanguard ändå spelade mycket bättre).

Tisdag:
Vi åkte in till Los Angeles för sista gången för nöjets skull på denna resa. Vi åkte mot West Hollywood och gick ut på Walk of Fame. Allt var mycket mer annorlunda än jag trodde, det är mer crowded liksom. Husen står ganska nära gatorna så trottoarerna är ganska smala, och så är det stjärnor överallt. Det var inte speciellt glamoröst som jag trott att det var. Kodak Theatre var ungefär som ett Mall, och Chinese Theatre som ligger bredvid och väl är mer känd på grund av utseendet var ganska litet också.

Vi bestämde oss för att vi var tvungna att ta en Star Tour för att få åka upp i Beverly Hills och Bel Air för att se kändisars mansions.
Vi åkte i över två timmar, såg en massa svulstiga hus, noll kändisar. Det var ändå ganska kul för det känns som att man gjort det man bör när man är i L.A. första gången.
Jag shoppade upp i princip alla mina sista pengar under dagen och på kvällen.
Jag har shoppat för 8000 ungefär, vilket är hysteriskt kul!

No comments: