18.5.08

Faktumet att jag ofta framstår som (enligt mig själv) intelligentare när jag för internetbaserade konversationer jämfört med verkligheten är ju ett ganska skrämmande fenomen.
Kan jag överhuvudtaget lyckas framställa mig själv som intelligent är väl snarare frågan?
Jag bloggar i tron om att jag på något sätt stimulerar min skapande ådra, min intellektuella sida och min hjärna får något slags bollplank med sig själv om intressanta inre monologer.
Jag förstår inte var jag vill komma överhuvudtaget med detta.
Försöka rättfärdiga inre monologer genom att få de i skrift?
Försöka framstå som intelligent, även fast jag innerst inne vet att jag är jävligt skärpt (bara fast jag inte visar det enligt många, och för att jag måste läsa en massa svår och "måste"-litteratur i sommar så att jag blir mer allmänbildad).

Nu ska jag sova. Idag är det tredje sista veckan i skolan, någonsin. Underbart konstigt!

No comments: