13.5.08

Jag såg nyss en film från Peta angående pälshandel. Eller ja, snarare slakten av tre tvättbjörnar; varav en flåddes levande och låg kvar på en vagn, fortfarande levande, utan skinn och flämtade.
Sen en hund av något slag som började snittas efter några få slag i huvudet. Tungan hängde utanför och den sprattlade med benen i försök att komma undan. Mannen började skära upp pälsen och huden vid anklarna på den först. För att sedan börja dra av pälsen. Hunden gjorde motstånd och fick då upprepade slag med knivens flata sida i huvudet, varpå han ställer så på halsen på hunden så att den ska kvävas. Då sipprar blod ut ur nosen på den, troligtvis hjärnsubstans, och de ljusblå ögonen rullar bakåt.
Nu mår jag dåligt för resten av dagen och ändrade inställning till päls lite till. Fuskpäls, okej. Riktig ny päls, inte okej. Seconhand-päls, fortfarande osäker.

fy fan. Jag ska nog bli mer vegetarian nu. (jag vet, jag är ambivalent)

No comments: