31.5.08

Jag skriver tillfälligt från Linnéas dator.
Min dator bestämde sig idag för att återigen lägga av.
Nej, det handlar inte om formatera hårddisken.
Det handlar, för fjärde gången på 1,5 år, om hårdvarufel.
Första gången var det mitt fel eftersom att jag stängde igen locket på datorn när den stod och installerade sig.
Andra gången tvingade jag till mig en ny dator som jag fick efter sex veckor.
Nu är det fjärde gången jag måste lämna in min dator på reparation.
Eller nej, den ska inte in på någon jävla sex veckor lång reparation denna gång.
Denna gång ska jag ha en ny dator av annan modell, eller alla pengar tillbaka.
Köp ALDRIG en dator av HP, ALDRIG ALDRIG ALDRIG.
Jag är så förbannad att jag håller på att gå upp i atomer.
Återigen försvinner en massa bilder och musik som jag inte hunnit spara på min externa hårddisk. Det är fan inte kul längre.
Andra gången sa dom: vilken otur, det är väldigt ovanligt att det händer.
Vad ska dom säga gång nummer fyra?
Det finns ingen ursäkt för att lämna in datorn på reparation längre, jag får ju uppenbarligen tillbaka datorer som väljer att inte fungera ändå.
Nytt moderkort, bullshit.
Ge mig en jävla dator som fungerar så att jag kan betala mina räkningar, tanka min mobil, läsa mina mail, blogga min inlägg, uppdatera mig på bloggarna jag läser dagligen (nu försvinner även alla de bokmärkena och ofta jag kommer ihåg alla i huvudet så att jag kan återskapa en bra lista igen om 356 veckor då jag får/köper en ny dator), och läsa meddelanden på diverse forum.
Om jag inte får ett vettigt svar från supporten på måndag ska jag slänga ut min dator genom fönstret och hoppa på den när den landat. För det enda svar jag får av den just nu är ändå ett oupphörligt pipande tills man stänger av den (svart skärm, oerhört högt pipande från högtalarna = ETT HÅN MOT MIG SOM ANVÄNDARE AV DATORN)...

God give me strength.

Det som kommer hända under tiden fram tills jag har en ny dator är följande:
Showcase avslutat idag = gick bra!
Examen torsdag 5/6
Flytt till Lidingö 9/6
Balettakademiensökning 23/6 (tidigast)
Börja jobba 30/6
Sluta jobba 13/8

Vi får alla hoppas att jag har en dator innan mitten av augusti.