22.3.09

Jag vet inte om det var fredagens lilla dipp som gjorde det, eller om det var att få dansa utomhus mot Trafficking på Medis, men igår hade jag vänner igen.
Två norska sådana, och en Ulrika. Det tackade jag för!
Började alltså dagen med att dansa på Medis på en manifestation mot Trafficking.
Detta följdes av lite fönstershopping på söder (hittade SJUKT fina boots jag vill ha från Beyond Retro, ska jag köpa eller inte???? eeeh *ångest*), sedan hem med dusch och lite mat.
Till Stureplan för att möta upp och gå på bio med Ina och Benedicte. Jag ville se Watchmen, de ville inte se något. Slutade med att vi begav oss till söder för att dricka öl istället.
När vi står mellan tre pubar ser vi helt plötsligt en halvspringandes och superglad Salla.
Salla och Levi skulle också dricka öl, så vi slog våra påsar ihop och satte oss på La Cuccaracha 18:00 för att inmundiga livets essens.
Ulrika skickade ett meddelande och bjöd in mig till Guds Hage för lite förfest, så dit begav vi oss efter att ha druckit oss några öl och ätit oss lite Tapas (maten på La Cuccaracha rekommenderas STARKT!). Där stannade vi en timme, och drog sedan tillbaka till vår nyfunne vän Jonathan the Bartender. Han lovade oss en gratis drink och shot ifall vi kom tillbaka och köpte en drink till.
Vi tänkte: ett erbjudande vi inte kan vara utan.
Gick tillbaka, drack vår sprit på 30 minuter och dansade lite på nedervåningen bland uteslutande latinos av både manligt och kvinnligt kön. Männen var _SÅ_ slemmiga och jag fick självklart aggera stirra-på-äckliga-män-som-rör-mina-tjejkompisar-killen.
Latinobrudarna såg ut att komma från Mexiko. De hade långa röda klor, lite hull och för tighta kläder.
Jag kände att det räckte vid 00 och drog således hem.
Nu har jag varit tillräckligt ospännande och skrivit ned detta.
Idag är det söndag och jag har inget att göra.

No comments: