15.3.09

Känsliga läsare varnas!

Följande länk leder till ett klipp som visar på en form bestraffning/avrättningsmetod som homosexuella män i Iran utsätts för; de har förbundna ögon, är bakbundna och kastas handlöst ner från en byggnad. Om de har tur dör de direkt, vilket ingen av männen i filmen tycks göra.

http://www.iranpressnews.com/source/054628.htm

Detta får mig att inse vikten av ett Pride-tåg återigen. Även fast det alltid känns så spektakligt och upp- och nervänt.
Till på köpet har jag i princip läst ut Tusen Strålande Solar och har redan fått mitt hat mot Sharia och muslimsk extremism påspätt.
(Tilläggas bör väl att mitt förakt mot religion i största allmänhet är ganska stort.)

2 comments:

Anonymous said...

muslimerna är lika farliga som alla äckliga kd-gubbar. religion gör folk sjuka.

Oskar said...

Religion gör folk sjuka, ja. Men man ska vara försiktig med att benämna religionsutövare av en viss grupp som en demografisk folkgrupp...
det blir så fel.
Jag har något emot religion som sak, och självklart dess mest fanatiska utövare, däremot har jag inget emot folkgrupper.