10.5.09

Efter en spännande fredagskväll och ligga-kvar-i-sängen-morgon på lördagen så for jag hem till Örebro. Likt en jude på väg till ett läger fick jag återigen finna mig med att sitta på golvet vid andra människors bagage. Ja, jag tänker inte betala 43 kr extra för att SJ ska ge mig en sittplats. Jag kanske är dumsnål (och det är inte ens jag som betalar biljetterna) men i ren protest sitter jag då hellre på golvet. Den dagen SJ bestämmer sig för att ge ALLA människor som ska åka på ett tåg plats, och sedan på något sätt kunna säga att ett tåg är fullt (alternativt ALLTID ha en extra vagn där äckliga människor som ska till Västerås kan sitta för sig själva, så kan man koppla av den när man kommer till Västerås så slipper de ta upp alla sittplatser i en timme på väg mot Göteborg. Västeråsare är ett fruktansvärt folkslag!) så kommer jag gladeligen åka tåg jämt. Men fram tills dess väljer jag fan hellre att åka flyg, även fast det är kostsammare för vår miljö.
(Det är till och med billigare att flyga ut i Europa från Stockholm än vad det är att åka 20 mil till Örebro.)

Nåväl, lördagskvällen spenderades med diverse tvillingsyster, hennes vänner och en flaska vin.
Efter att ha kommit in på Örebros ena 25+ställe och ha sett en gammal mellanstadielärare svänga sina lurviga så kände jag att det inte var okej längre. Istället begav jag mig till Stället på hörnet av torget i staden vid slottet på marken i luften mellan träden, drack en gratisöl samt betalade inget inträde och dansade i nån halvtimme i frenetiskt huvudslungande danser till 90-talsmusik jag glömde bort existerar.
Huvudvärken idag beror nog på en kombination av alkohol och staden.
Den här staden ger mig alltid bakfyllor.

No comments: