30.6.08


Idag satt det en nunna på tunnelbanan.
Jag hetsade till tunnelbanan själv och tryckte på dörrknappen tre gånger för att en kvinna kom springandes bakom mig. När tåget ska åka hörs föraren i högtalaren:
"Tack till dig som tryckte på dörrknappen upprepade gånger..."
Med betydelsen: jag vill skjuta dig.
Jag kände mig oerhört skyldig och tittade ängsligt på nunnan. Jag hade förväntat mig att få ett Ave Maria, eller åtminstonde en liten lätt nickning för att hon skulle visa att hon samtyckte med att jag hjälpt en medmänniska INTE missa tunnelbanan.
Nunnan gav mig inget. Nada! Nothing!
Om till och med nunnan ignorerade mig, var är världen då på väg?
Anywhore, Emma tog med sig fyra smultron cheesecakes igår också. Extremt god. Och perfekt portion så att det inte blev för mycket (som till exempel en muffin blev igår).

Nu ska jag duscha och titta på den heteroporrfilm någon GLÖMT (?) på väskshyllan i danssal 8 på Balettakademien på Birger Jarlsvägen. Vem GLÖMMER en DVD med "Cats Klassiker - Eggande sexualundervisning med Eva!", på väskhyllan, i danssal 8, på BALETTAKADEMIEN?

1 comment:

Anonymous said...

men såhär, nunnan hade helt rätt. du höll tåget för att en person skulle hinna med, och då blev 150 andra försenade. nästa tåg gick säkert fem minuter senare, max, hon hade kunnat ta det. nu blev ju alla andra lidande istället. håll aldrig tåget igen, då får du stock.