24.8.08

Angående det där med pojkvänner

Varför är det bara män runt 30 som påstår att jag är en fantastisk kille med stor intelligens som borde vara älskad?
Nej, det är inte komplimanger för att få mig i säng, det har de redan fått ibland.
Varför har M en pojkvän som jag inte har någon aning om vem det är?
Jag måste veta vem denna pojkvän är.
Jag måste veta hur många andra som fallit för honom, hur många andra som lidit på vägen. Jag vill alltid veta det för att på något sätt lätta mitt dåliga samvete över mitt tidigare beteende. Mitt monstruösa kärleksbeteende.
Mitt sjuka bekräftelsebehov. Min totala förvirring i en värld som helt plötsligt blev sjukligt jobbig och svår, över en sextonåring.
Pojkvänner är så jobbiga.
Pojkvänner är så fantastiska.
Pojkvänner är så konstiga.
Pojkvänner är så rätt och så fel och borde vara max 23 och säga att man är en fantastisk kille med stor intelligens som de älskar.

No comments: