11.8.08



Sen när kan "Streaming Media/MP3's" likställas med "Adult/Mature Content"?

Okej, det skulle vara xtube eller liknande sidor, men nu var ju inte detta ett halvtaskigt försök att porrsurfa på jobbet. Detta var ett helt vanligt försök att ta sig in på någon random länkad hemsida på en blogg. Det är oerhört spännande.

Något annat som är spännande är kopian på ett internmail jag hittade i en fraktsedelshög förra veckan men som jag glömde att blogga om då. Det är det "senaste horoskopet" (ja!) (som stämmer fruktansvärt och obehagligt väl på mig):

"Vågen (23/9-23/10)
Du är den artistiska typen och har svårt att hantera verkligheten. Är du man är du högst sannolikt bög. Dina chanser till anställning och bra lön är lika med noll. De flesta kvinnliga Vågar är horor. Alla Vågar dör av könssjukdomar."

Jag liksom känner hur helt rätt galax-och-stjärn-horoskopmakaren har!
Jag måste bara lägga fram bevisen för att horoskopet stämmer (och har därför kursiverat under orden i den kopierade texten och numrerat bevisen därefter):
1. jag är utbildad musikalartist (soon to be dansare)
2. jag har alltid tyckt att verkligheten är så lam och ospännande (kanske för att det aldrig hänt något spännande i mitt liv), därav mitt stora intresse av comics.
3. jag är bög
4. jag är utbildad musikalartist (soon to be dansare). Ungefär exakt 95% av alla som bemöter den givna faktan frågar: finns det några jobb då? (Ja, det finns det faktiskt om man är begåvad. Folk antar automatiskt att man är en i mängden som bara sprätter runt lite, utan att inse vad som krävs för att faktiskt jobba på en scen.) Arbetsmarknaden är inte ljus, det har jag aldrig påstått. Pengar, vad är pengar? Jag lever ju konstant på mina föräldrar ändå, vad ska ändras (jag betalar nästan alltid tillbaka en månad efter)?
5. om man läst min blogg förut och känner mig vet man att jag är övertygad om att jag kommer dö efter att ha insjuknat i HIV/AIDS.

(Jag vågar inte uttala mig om det där med kvinnor och horor med risk för att uppröra allt för mycket. Det vore inte speciellt schysst mot min syster heller, som är oerhört monogam.)

No comments: