29.7.08

Det här var något av det ÄCKLIGASTE jag sett i hela mitt liv.
Min paniska skräck för insekter har nu ökat radikalt.
Jag vill inte befatta mig med insekter; varken se, höra eller KLAPPA dem som om de vore små hundar!
Jag fick kväljningar och rysningar på hela min kropp i flera minuter efter att jag av en slump ramlade över dessa bilder på wikipedia ("slumpa artikel" är ett bra sätt att få allmänbildning om alla omöjliga ämnen):



En underras till Gråsuggefamiljen; Bathynomus Giganteus.
Kan bli upp till 5 decimeter lång och väga upp till 1,7 kg.

Det är STÖRRE än vad jag själv var som nyfödd liten tvillingpojke.

Nu ska jag kräkas lite inombords och försöka att för evigt glömma bort synen av denna (även om jag självklart kommer påminnas om den för alltid nu när jag bloggat om den) HEMSKA, otäcka, fula och ROSAgrå (?) insekt.

No comments: