27.7.08

Det kändes lite tråkigt att gå ut igår. Närmast oinspirerande, även fast jag måste säga att jag kände mig snygg (mina för små skor till trots). Gondolen var inte så fint som jag trott, Trädgården såg jobbigt trångt ut.
Jag drack en öl, på Medusa i gamla stan nickade jag till i ett hörn.
Blev utkastad av en vakt som tyckte att jag var "för full".
Det är första gången jag blivit utkastad i hela mitt liv, OCH JAG VAR NYKTER! (Jag kunde väl åtminstonde fått vara riktigt jävla drängfull när jag skulle bli utkastad första gången?)
Jag var sjukligt trött och det var som en bastu. En rödmålad bastu.

Vakten (med hysteriskt militant röst): STÄLL DIG UPP, du ska ut härifrån, du är för full!!!!!!!!!!!
Jag: hu?! ...... hejdå *går ut*

Jag kände mig lite förnedrad faktiskt. TROR DU ATT JAG EGENTLIGEN VILLE VARA PÅ DIN FULA, ÄCKLIGA ROCKBAR ELLER?
Jag var inte där för musikens skull, inte för er fula interiör heller (och inte fan var det värt 60 kr).
JAG VAR DÄR FÖR ATT JAG TRODDE PÅ NÅGOT!
okej?

No comments: