29.3.07

En Midsommarnattsdröm


Uppspelet för 2 personer i publiken (Johanna och rektorn) gick bra. Jag satte mina repliker, även fast jag ljög text några gånger. Spelet flöt på bra, och det var sjukt kul att se folk i roller som verkligen inte är lika de själva som privata. Kicki gjorde en fantastisk Puck, och Emilie en gråtmild Hermia (även fast hon haft talförbud i över en vecka på grund av stämbandsproblem.)

Många imponerade faktiskt, och jag är glad över min egen prestation då detta faktiskt var första gången jag spelade en riktig talpjäs. Jag är dansare i grunden, sen sångare och nu tydligen på väg att bli en ok teaterskådis. Inte illa! (Om jag får säga det själv på ett otroligt egoistiskt sätt!)


Imorgon är det fredag = skönt!

Sista gemensam sång innan Mary Hammond kommer (på måndag). Förhoppningsvis (det känns som det nu) gillar Johanna det jag gjort med numrena, hon såg båda i tisdags och gillade det då, så att det går smidigt på master classes imorn. Sen är det en otroligt lugn helg;, blir nog handla lite mat, Final Fanatsy XII (ja även jag är nörd ibland), och bara slappa på rummet och vila sig i form tills på måndag (även fast jag är i bra form nu efter förkylningen)

No comments: