26.3.07

Idag: försov mig nästan till Anatomin. Sjukt många latinska namn att komma ihåg (läs om struphuvudet så får du se).
Sen musikteori och gehörslära. Fick tillbaka provet vi gjorde förra veckan. Fick 48 av 58 på teorin, 46 av 71 på gehöret (vilket var icke godkänt). Jag får skylla mig själv för att jag inte övat nånting på gehöret överhuvudtaget.

Sen lunch, sen hade vi klassråd. Som vanligt satt folk och gjorde fula grimaser och oj-ade sig over att jag uttryckte min åsikt. Det roliga är att jag har börjat reagera på det och då blir folk ännu mer förbannade för att jag säger ifrån. Jag trodde att man skulle stå upp för sig själv och argumentera för sina åsikter på ett demokratiskt sätt, men det är tydligen inte tillåtet i min klass då man helst ska hålla käft eller inte tycka något alls om nånting FÖRUTOM det som rör sång, eller hur sjuka folk är hela tiden, eller hur ont man har överallt, eller hur jobbigt man tycker att allt är just nu.
Jag stack ut och sprang för att rensa hjärnan, upptäckte till min glada förvåning att min kondition är BETYDLIGT bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Antingen för att min lungkapacitet ökat enormt sen jag började sjunga såhär mycket, och tack vare att vi ändå har ganska jobbiga danspass ibland med konditionskrävande danser. Det gav mig verkligen en liten morot till att fortsätta springa minst 3 gånger i veckan. Nej, denna gång är det inte bara snack. Jag har lovat mig själv att verkligen ta tag i det efter påsk, men idag var det så underbart väder så jag kände att jag ändå kunde passa på och komma igång med det tidigare. Och skönt var det, inte så jobbigt som jag trott! Så nu blir det springa springa och mer springa!

Gick in för att duscha, tog en extra lång dusch och till min förvåning går ett brandlarm igång. Jag kastar mig ur duschen för att upptäcka att det är mitt eget på rummet. Jag hade badrumsdörren öppen och duschade tydligen för varmt för att mitt larm skulle gå igång (that was weird).

Jag har försökt plugga repliker, men det går bara inte! Jag blir tokig... Jag brukar ha svårt att memorera text, och nu vet jag att jag MÅSTE kunna replikerna imorgon, vilket gör det hela ännu mer stressande. Jag försöker hela tiden inbilla mig själv att "äsch, det där kan jag imorgon" (läs: jag kommer säga "text" mnist 1251 gånger).






No comments: