19.3.07


Någon sa att jag var lat, jag "orkade inte ens blogga." Det stämmer nog!
Nu gör jag ju i alla fall nya tappra försök att hålla denna blogg levande.
Jag har nyss avslutat teoridelen på mitt musikteoriprov; fråga mig om G melodisk moll, omvända ackord i kvintläge, var Bess2 kan lokaliseras på notraderna och var alla fasta förtecken sitter. Jag lovar att jag kan svara!
(onödig kunskap? Egentligen tror jag det, men det ska tydligen hjälpa mig i mitt musicerande. Gehöret återstår, vilket jag suger på konstigt nog.)

(Sjung en stor ters själv om du nu är så duktig!)

Jag känner ett stigande behov av att shoppa.
Jag har fortfarande inte hittat en vårjacka (fan att jackorna jag hittar alltid tar slut för att jag inte köper dom i tid), men funderar på att titta på H&Ms damkollektion. (Ulrika har en vit jacka, tror jag såg att Marcus hade en ljusrosa sådan)
Hoppas den finns i svart!

Vad mer behöver jag just nu?
Fungerande internetanslutning på internatet.
Pengar
Nya byxor (även fast jag har ett antal, varför har man alltid för få par byxor i sin garderob?)

----------------------------------------------------------------------------------

Nu är jag klar med gehöret också. Det gick åt helvete tror jag, eller... det gick väl bra. (resultatet får väl utvisa hur dum i huvudet jag egentligen är)

Jag kanske ska börja med dagens citat?
"Man kan aldrig ändra en människa, man kan bara ändra sig själv!"

Vad mer behöver jag just nu?
Fortfarande fungerande internetanslutning på internatet
PENGAR
Ny jacka
Nya byxor
Ett absolut gehör

Dagens ord:
Jättepattar

Eftersom att jag inte har någon substans och ordning i mitt bloggande så skriver jag vad jag känner för. Jag kanske skulle fortsätta såhär?
eller det kanske blir för stor oreda i sammanhanget?

Jag kanske skulle skriva som Cory Kennedy (om jag nu hade ett sånt innehållsrikt liv)
Jag kan ju i alla fall försöka att skriva så.

Vaknade. åt frukost, dom hade nytt bröd, gott!
Gick på anatomilektionen, såg en film om rösten och pratade på engelska om hur rösten fungerar. Johanna var otrevlig som vanligt och dissade mig (ja det är min sångpedagog). Hade teori- och gehörsprov, gick väl bra.
Nu lunch, sen klasstid. Förmodligen någon mer onödig disskusion. Sen ska jag ta tag i min motion och gå en timmes promenad (kanske kortare). Det snöar för fullt idag.
Jag kanske byter kläder också för att använda mina garderob till max. Vad gör man inte när man har tråkigt vissa dagar och livet flyter på i sakta gemak?

----------------------------------------------------------------------------------

Jag har inte bytt kläder, vi hade klassråd. Det är tydligen VÅRAT fel att vi bara har en skolbuss numera så tydligen måste VI elever lösa situationen (wierd).
Jag sångövade istället efter klassrådet, sjöng även lite med Elin.
Nu har vi redovisning i musikalhistoria, klingande sådan (vi sjunger sånger ur musikalerna vi skrivit om)

----------------------------------------------------------------------------------


Redovisningen gick skitdåligt, "glömde bort" allt vad sångteknik heter...

gick hem, åt makaroner och ketchup med Robert (äckligt som fan).

Fick svar på QX av A (Robert gav mig numret till A i lördags när vi var fulla)

PINSAMT :S


Ska snart gå och kolla komp med våran pianist till I want to make magic ur Fame, som jag bland annat ska sjunga när Her Royal Higness Mary Hammond kommer hit om två veckor.


Idag har jag bara skrivit en massa skit!

jag lovar att precisera mig nästa gång jag skriver (imorgon), och jag lovar att även inte berätta min dag i detalj. Idag hade jag nog ändå inget att skriva om, då blev det såhär !

förlåt!