18.3.07

Gårdagen blev ganska lyckad ändå. Eller hur lyckat det nu kan bli på internatet en lördagkväll med 5 personer och en bag-in-box. Eller, två försvann för att gå hem på grundav rödvinskåthet. Kvar blev bögen, kompisen och musikalartisten.
Självklart tog jag för mig av bjudvinet och lyckades, när klockan var 01:00, vara ganska så rödvinsberusad. Gick hem 03:30, la mig 05:20!
Crazy!
Länge sen jag la mig så sent, och just nu känner jag mig ganska så mör i min kropp!
Idag blir det plugg för hela slanten, eller inte HELA slanten, men jag måste ändå plugga musikteori tills min hjärna blöder idag.
Imorgon är det prov (suck), jag kommer troligtvis köra lika mycket som jag gjorde förra gången, eller rättare sagt, jag har nog inte lärt mig så mycket mer sen förra provet vi hade innan jullovet.
Musikteori är sömnpiller, musikteori är nödvändigt, musikteori är fascinerande, musikteori är boring, musikteori är intressant, musikteori är svårt!
Musikteori är helt enkelt ett intressant ämne (det skulle säkerligen vara mer intressant om jag satt varje dag och gjorde mina joniska, eoliska och harmoniska moll -skalor så att jag kunde göra rätt jämt och äntligen förstå det helt och fullt).
Jag borde sova några timmar till, men då kommer jag inte kunna sova ikväll. Bättre att tvinga sig själv att vara vaken hela dagen så att man kan sova ikväll så att jag inte är död imorgon.

----------------------------------------------------------------------------------

No comments: