27.3.07

trodde aldrig att jag skulle somna igår kväll/natt. När jag låg där och vred och vände i värmen fick jag helt plötsligt för mig att jag skulle få pengar idag, vilket självklart var helt bizzart eftersom att jag vet att jag fick pengar i fredags.



Började dagen med en dansklass, gick relativt bra trots att jag fortfarande är sjukt förbannad för att jag inte kan göra de relivéer, och hålla balansen, som jag vill samt lyfta mina ben så.




Hade sånglektion och satte mina båda nummer I want to make magic och Lucky to be me.
Sen hade vi text och pratade om versmått och jamber och blablabla. Intressant men svårt om man skulle fördjupa sig i det! Sen hade vi teaterrep inför torsdagens uppspel av en midsommarnattsdröm. Jag kunde på ett ungefär hälften av mina repliker, sa text iaf 76 gånger, men till slut satt de bättre. Övning på scenen utan manus är nog det jag behöver för att sätta repliker.

Sen hade vi våran veckoliga självledda körlektion i klassen, som vanligt dåligt uppstyrt och babbligt (jag har lärt mig att hålla käft något sånär). Jag kan alla stämmor utan ett otroligt retande återställt C som jag ska ner på efter att sjungit ett E >.<




Nu ska jag nog avnjuta en Campbells Mushroom soup och äta goda mackor till det.




(Jag vill fortfarande ha en vårjacka, NU)

No comments: