27.12.08

Att återvända

Imorgon återvänder jag till Stockholm.
Mina föräldrar skjutsar upp mig och min syster, numera för evigt omdöpt till Skorpan efter hennes fylleincindenter och uttalanden på juldags natten om att lägga sig med alla kroppsdelar på golvet för att vara i kontakt med jordskorpan för att det snurrade så mycket, och det tackar man ju för.
Juldagen var för övrigt en ganska kul kväll med inledande trång hemmafest och dansande till Pull Shapes och vinglig cykling med högljudd sång till de mer centrala delarna av stan.
Jag hade lovat mig själv att bli en somewhat finare pojke, men det bröts ju lite för några timmar.
Själva utgången i sig var sedan lagom otillfredsställande med 150 kr i entré och inget dansgolv att stimulera sig på.
Annandagen bjöd inte heller på något riktigt kanonutspel då hemgång runt 12 blev lagom efter att åtminstonde ha fått dansat i en timme när Kristin, som helt plötsligt jobbar på Ann-Sofie Back, spelade bra utz utz.
Det mest spännande som hänt under denna vistelse hemma är väl min systers dunderfylla och min egna mystiska Ménage à trois...
Det är på juldagen det händer.
Fy fan!

No comments: