30.12.08

Årssammanfattning

Året 2008 blev ju inte direkt nådens år.
Snarare fram-och-tillbaka-året med en hel del liv och rörelse (yay, jag känner att jag lever).
Det var året av slampighet deluxe och spenderande av alldeles för mycket pengar.
Lite London, lite musikal, en stor gnutta dans och jävligt mycket besvikelse.
Det var året jag återigen övertygades om det faktum att jag inte är menad att leva i en du-och-jag-rabatt och att jag heller inte kommer kunna ändra mitt ansikte, hur mycket jag än skulle önska att jag kunde det.
2008 blev början på mitt liv som bättre och bättre klädd (och shoppade mig sönder och samman), ett år där jag uppfann min talang att se detaljer och minnas ansikten otroligt bra. Det blev även året då jag lämnade Umeå efter två år, låg med Robert, flyttade till Stockholm, hade HIV-noja och uppträdde i ett fullsatt Globen på Idolfinalen.
Mitt nyårslöfte inför det kommande året, "Det bästa året någonsin!" (Hur många gånger han man sagt det i sitt liv?) borde bli sammanfattat i en mening:

Med dansanta steg tar jag nya hopp mot den ultimata lyckan och tillfredsställelse av Jagets drömbild av sig själv!




2009 ska fan i mig bli ett jävligt bra år!

1 comment:

gva1116 said...

Hur många gånger hör man inte det, och hur många gånger visar det sig vara realiteten?

Ursäkta min pessimism. Heja Oskar 2009.