20.12.08

Coast to Coast

Min drömresa är en resa jag planerar utföra någon gång innan jag fyllt 30. Helst skulle jag vilja genomföra den innan jag fyllt 25, då är man fortfarande ung och något naiv, men det är högst otroligt att det skulle kunna gå att genomföra.
Nåväl, min drömresa består av en coast to coast resa över USA. Dock inte en vanlig coast to coast. Denna resa ska pågå i minst tre månader och ta sin början på östkusten - New York.
Resan ska genomföras med tre andra, Amanda är en av deltagarna hittills.
Vi skulle alltså börja i New York, kanske i Washington och sedan till New York.
Sedan skulle resan kunna se ut såhär på ett ungefär: Vi skulle åka i en offroad jeep med aircondition och vi skulle försöka korsa så många delstater som möjligt.
Amanda är rädd för att åka i öknen för att hon sett så många zombiefilmer den senaste tiden som utspelar sig där, men jag försöker övertyga henne om att det kan vara fantastiskt att åka genom Colorado och alla öknar.
Några viktiga stopp vore Florida, New Orleans, Nashville, Dallas, Chicago, Las Vegas, sen åka över till mexiko i några dagar, sedan L.A. och till sist landa i San Fransisco.
På vägen skulle vi bo på skabbiga motell

Vi skulle lära känna en massa coola kids i varje stad vi stannade i. Vi skulle dricka en massa amerikansk öl och känna oss väldigt världsvana.

Vi skulle ha på oss roliga hattar i alla dess former. En ny hatt för varje stad. Vi skulle se sånt vi aldrig sett förr: riktiga rednecks, träsk, öken, otäcka insekter, superfeta människor, konstiga människor, gaystrippklubbar (viktigt för Amanda. "Jag vill väl inte ha en tjejröv i ansiktet heller". Jag skulle dock vilja gå in på en strippklubb med kvinnor också. Mest för att få objektifiera dom maximalt och känna mig som en "riktig" karl.).

Vi skulle se snygga killar och snygga tjejer.
Vi skulle ha på oss cowboyboots, skjortor och Raybans. Jag skulle lära mig röka ordentligt och ligga upp och ner i bilen med benen utanför bilrutan och röka. På motellen skulle det finnas sånna där gamla automater som man stoppar i pengar i så att sängarna juckar.
Vi skulle växa otroligt och lära känna oss själva och varandra så till den grad att det inte spelade någon roll om man var naken eller påklädd.
Maximalt liberala och fria.

We would break a heart in every town!

Vi skulle se fantastiska miljöer, landskap och himlar färgade i alla dess tänkbara färger.
Vi skulle sova i sovsäckar under bar himmel och känna hur vi riktigt levde för första gången i våra liv. Det skulle kännas kittlande, fantastiskt förbjudet och vi skulle inte bry oss om några bekymmer.

När vi skulle komma fram till San Francisco efter tre månader ungefär skulle det kännas som världens ände. Det skulle kännas tomt och ensamt. Jag skulle gråta och känna: Vad händer nu?
Sen skulle jag tänka tillbaka på den fantastiska resan, allt vi sett och allt vi gjort, och känna:
Det är inte slut än.
Det är nu jag hittat mig själv, det är nu livet är öppet.

Jag tror jag egentligen inte kan föreställa mig hur fantastisk en sådan resa skulle vara, det vore liksom livets höjdpunkt bara tror jag.

No comments: