14.12.08

Igår kväll när jag försökte sova fick jag lyssna till en intressant konversation i köket.
Min ena kombo, han som stönar i takt med sin pojkvän, visste inte vad Idol var.
Den andra kombon, han med aspberger som är vaken hela nätterna men sover till 20:00 på kvällarna istället, svarade att det är ett program som pågått i typ sju år i Sverige och att det är väldigt konstigt att han inte har någon aning om vad Idol är.
Pojkvännen till kombo 1 säger att det baseras på American Idol, vilket kombo 1 inte verkar kunna koppla ihop. För han visste ju vad American Idol var, det är ju ett "sånt där program där dom sjunger. Är Idol det där programet som Bert Karlsson var involverad i där dom skulle sjunga och så?"
Nej, det var Fame Factory.
Min frågan är bara - hur kan man missa ett av Sveriges största tv-program även om man inte är intresserad av tv på något sätt?
Går det att leva i en bubbla och undvika det.
Mina kombos är ju helt fantastiskt konstiga. Jag menar, jag säger inte att alla måste veta allt, men det är ju ändå populärkultur liksom. Är det fel av mig att tycka detta är konstigt?


Makes me wanna move even more....

No comments: