13.12.08

Jag är inte kändiskåt, jag råkar bara bli det på gratissprit


Dansa i ett fullsatt Globen och i runda slängar 2,5 miljoner tv-tittare [X]

Gårdagen var något kkkkräjsi. Hej hej alla människor man sett på TV och nu står och pratar med eller säger hej till i korridoren.
Gossip Girl har lite insideskvaller från Idol-världen:

  • Sebastian och Ola var de drygaste artisterna på plats.
  • Carolina Gynning ÄR snygg
  • Alice är sjukt liten
  • "Idolerna" snackar skit om varandar konstant. Med bland annat en tjuvlyssnande Sibel utanför logedörren. Falskhet deluxe?
  • Alice var ganska bitter efter första sändningen var över. "Det enda folk har frågat mig den här veckan är: Enligt vår undersökning tror 99% att Kevin kommer vinna, vad tycker du om det?" Stackars Alice.
  • Bög-Jesper var inte speciellt snygg.
  • Snygg-Robin var väldigt stirrig av sig, och fruktansvärt tystlåten.
  • Johan Palm var bara liten och jag förstår inte hysterin kring honom fortfarande?! Han var dock väldigt trevlig.
  • Enligt make-upartisten som sminkade mig har jag, citat "fantastiskt vackra och långa ögonfransar " Synd bara att dom är spikraka.
  • Peter Jihde är inte så rar och trevlig som man tror. Divig och ganska dryg faktiskt. ALLT ÄR PÅ TV ÄR INTE SANT (omg, jag väcks upp ur mina skeva världsbilder)
Nåväl, efter Globen blev det taxi in till stan för att försöka ta sig in på efterfesten på Ambasadeur. Väl där står vi och väntar på Ida och Natasha som flörtat/pratat-med-Daniel-Carlsson-hela-kvällen-för-att-dom-var-jävligt-avklädda som anländer i en Idolbil med den mannen och Carin Da Silva (som för övrigt är väldigt snygg också). De kliver självklart rakt in och ignorerar oss till följd av extremt grova svordomar av denne skribent. Micke (som är begåvad med en gudomlig talang för att mingla) pratar lite med vakten igen som tar dit en kvinna i silverjacka (viktigt med detaljer för att göra berättelser mer spännande).
Micke säger: Hej, vi har dansat i Globen ikväll *visar badgen med Idol - Dansare, Crew på* och vill gärna komma in...
Kvinnan i silverjacka (som troligtvis är någon slags ansvarig för dörren) säger:
"Ja men det var väl ni som kom i bilen nyss, självklart ska dansarna komma in. VÄLKOMNA!"
(Detta efter att vi blivit nekade två gånger av vakter som står bredvid)
Där glider jag själv, Micke (thank you Lord for his mouth and tounge of silver), Johan (som var trevlig hela kvällen) och Robin in på ett bananskal och får framför oss tre bord fulla med gratis champagne. Man bockar och bugar säger vi och tar för oss av livets härligheter.
Pratade med Tele2Therese halva kvällen som var en fantastiskt trevlig kvinna som tyckte att jag var väldigt snygg och en perfekt bög som hon inte kunde förstå var singel.
Detta ledde till två misslyckade försök att ragga upp två olika män i slående lika rutiga skjortor.
Tele2Therese säger:
Du har två val här ikväll Oskar. Antingen super du dig jävligt full på gratis sprit eller så ser du till att prata med rätt personer. På det här stället ikväll är det branschfolk inom de flesta branscher, bland annat är Tele2:s högsta chef här ikväll..."
Jag kände, screw the people. Ikväll tar vi alkoholen och får folket på köpet!
Lite senare anlände "det fina folket" (a.k.a alla kändisar) och förgyllde vår tillvaro med sin närvaro.
Själv umgicks jag mest med Moona (Mona, inte sailor Moon, eller moona som i trycka röven mot bilrutan, se bild) that did my hair.

Moona stod innanför några rep och såg till att jag själv fick stå innanför repen och känna mig viktig i några minuter, innan en halvt otrevlig assistent (kvinna med svarta glasögon, se bild) såg till att jag inte fick stå på V.I.P avdelningen längre.

Men jag kände: det var kul så länge det varade. Jag fick åtminstonde prata med Alice lite mer och säga vad jag egentligen tyckte på fyllan; "Du gav mig mer gåshud när du sjöng finallåten än när Kevin gjorde det". Detta plus en bild som kanske kan sammanfatta kvällen något:


Nej, jag är inte kändiskåt. Jag råkar bara bli det på fyllan.
Sorry, kan inte hjälpas denna gång.
(Så inte jag, vilket jag bittert kommer ångra säkert någon dag...)

No comments: