21.12.08

Idag är tydligen årets mörkaste dag.
Kul.
Här regnar det, hela tiden.
Örebro gav mig ingenting igår.
Inte ens fylla av en flaska bubbel, en öl, en drink och ett glas rött. Något var allvarligt fel.
Lika fel som att det gamla favoritstället som alltid spelat bra musik var bebott av 18 åringar utan kända namn eller ansikten. Lika fel som att småstadsmentaliteten smög sig på då två killar skulle försöka "driva" med mig över det uppenbara faktumet att jag var bög.
Jag förstår inte vad det är med mig och tydligen ha skrivet BÖG i pannan även om jag inte tilltalat någon eller bara går in i ett rum...
Kan någon förklara varför jag så tydligt skriker bög? (Ärliga kommentarer uppskattas mest.)
Örebro kändes blasé, helt fel och jävligt inskränkt återigen.
Jag levde med förhoppningen om att kvällen skulle bli en annan.
Återigen ska man bli besviken.
Besöken i denna stad kommer bli allt färre efter denna jul känner jag...
Tyvärr mamma och pappa.

1 comment:

Anonymous said...

Du vet vad stil och klass innebär. Så fort man klär sig snyggt, ser fräsch ut och faktiskt vet om det själv så är man bög i den här staden! Grattis du kom på det efter 21 år!