16.4.07

Sista helgen på påsklovet...

...spenderades i ett vårvarmt och underbart Stockholm. Lördagen blev först förfest/födelsedagskalas med människor jag aldrig träffat. Jag kände mig väldigt anonym, en bög sa: "var glad för det! Här är man anonym i ett halvår, sen känner man alla i den lilla ankdammen."

Sant så sant!

Självklart lyckades jag spilla rödvin på mina nyinköpta byxor från Cheap Monday, och självklart stänkte det på min vita skjorta också. Efter förfesten blev det Lino, varpå vi mötte upp Robert i Gamla stan och begav oss sen in i ankdammens mitt. Det var min första gång på5 Lino, och det var väl ungefär lika intressant som vilket ställe som helst (bara att det var en massa bögar som hoppade runt). Vet inte vad jag hade för förväntningar egentligen, jag behövde inte ens visa leg vilket nästan gjorde mig förolämpad. Stötte på (inte stötte som i stöta) lite folk man pratat med förut på QX och lite sånt. Anmärkningsvärt är inte att folk ibland är sig olika på bilder än i verkligheten (det visste vi ju redan), det mest intressanta är när folk låtsas som ingenting när dom stirrar/tittar på en även fast dom mycket väl känner igen en, och har pratat med en förut.

Kvällens bästa citat är ändå Phredriks berörande mig:

"Du är så himla bitter när du är nykter, men när du är full så är du så himla kåt!"
(som om att det är två ytterligheter liksom...)

kvällen avslutades som sig bör (?) knappt utan några skamliga förslag. (jag räknar bort finnen som bodde på Hilton Hotels)
Nej mamma, det var faktiskt mer rumsrent än man kan tro...

Söndagen spenderades med att vakna sent, äta frukost för att sen åka in till stan igen för att luncha med Hanna från klassen, sen träffa Petten och hans kjoltyg Emelie (som var sjukt lik Erika, som jag trodde att jag var kär i i tvåan på gymnasiet). För att till sist dra till stureplan och Café Madeleine. Där mötte jag Phredrik med vänner... och det slutade med att jag och Phredrik drog till Centralen för att äta yoghurtglass. Sen upp igen till Umeå.
Självklart var det strul med skolbussen, så jag fick ta en uppskattad taxiresa(?) (tack mamma för pengarna IGEN), 335 kr fattigare (resan tar 15 minuter).

hmmm.. taxikostnader är något som taxibolagen borde se över. Jag som student ska inte behöva betala så sjukt mycket pengar.


I stockholm shoppade jag en jacka och en långärmad t-shirt på H&M, och så de redan nämnda byxorna på Weekday. No more, no less!

Byxorna innan jag spillde rödvin på dom >>>>>>>>>>>



----------------------------------------------------------------------------------

Idag har vi haft kollationering, läst manuset och lyssnat på musiken till West Side Story som vi nu ska jobba med i sex veckor framöver. Redan nästa måndag ska alla våra repliker och textrader i sångerna sitta. Hårt arbete väntar i veckan... jag hoppas att jag får besök i helgen så att jag slipper tänka allt för mycket på skolan

No comments: