21.4.07

NU ÄR JAG SJUKT FÖRBANNAD!

Tittar på SVT 2, Förfest med Gabriel eller vafan det heter.
SVT väljer nu alltså att sända frikyrkliga program på bästa sändningstid. Hittills har de sjungit 2 "kristna" sånger, de öppnar hela programmet med en låt om Gud (som självklart aldrig nämns vid namn), sedan har de sjungit en psalm från 30-talet. De ska tydligen sjunga minst en psalm varje program. Leder programmet gör Gabriel Fors, frikyrklig och homosexuell och ledare för kören One Voice (som självklart är huskör).

Publiken består av 95% kvinnor, där majoriteten är över 50 år gamla (och ALLA i publiken verkar ha glasögon), ALLA står på golvet och sjunger med, det är väldigt frikyrkligt (ja jag uttalar mig inte bara utan kunskap, jag har varit i en frikyrka på gudstjänst) och väldigt "klubben för inbördes beundran" då Sarah Dawn Finer är gäst och pratar om hur mycket One Voice hjälpt henne att bli den artist hon är idag.

Jag blir otroligt irriterad på hur SVT 2 får sända ett program med tydlig frikyrklig inriktning. Vad hände med programmen där de läser koranen? Programmen där buddhistiska munkar mediterar?

Gabriel Fors avslutar med ett "God Bless" och cirkeln är sluten!
Tack SVT! (<------ IRONI)

No comments: