2.4.07

Mary Hammond herself


Första dagen med Mrs. Mary Hammond är avklarad. Det gick bra för min egen del måste jag säga, hon sa att jag hade: "A lovely voice" och att jag var: "very musical"... Kul att höra från en inflytelserik kvinna. Sen fick vi ganska så mycket bannor från henne också, hon tyckte att det lät på våra röster som att vi la ner för lite tid på att öva. Vi måste själva repetera in ny repertoar, vi måste lyssna ännu mer på musikal och fördjupa oss i texterna. Ingenting som är nytt egentligen, det är vad våra lärare säger dagligen.


Jag sjöng I want to make magic för henne, jag blev ganska nervös men tyckte att jag ändå gjorde ett helt ok först intryck, sedan fick jag gestalta VARJE ord med en rörelse för att få igång mitt berättande. Jag förstod att hon skulle vara på mig om det innan, men jag tyckte ändå att jag lyckades berätta mer än vad många gjorde första gången.


Det är intressant hur våra lärare målat upp denna kvinna för oss, sure hon har gjort SJUKT mycket inom branschen. Hon jobbar med Coldplay, Barbara Streisand och Robbie Williams (för att nämna någar artister), hon var hjälpt original casts i både Les Misérables, Martin Guerre, Miss Saigon (tror hon sa 24 olika musikaler). Det är HUGE!
Men jag kan tycka att det är dumt att måla upp en person så mycket innan man själv fått träffa henne. Många i klassen verkade väldigt nervösa och rädda för denna ikon. Det gäller att ta det lugnt och säga: det här är det jag kan, take it or leave it!

men men, det är väl alltid lätt att sitta och vara kaxig när man tycker att det gick bra själv. Hon kanske hatar mig imorgon!


Men imorgon är en ny dag, och en ny sång...



Ready to kick some british arse!

1 comment:

Anonymous said...

Interesting to know.