3.4.07

Mary Hammond dag 2


Ytterligare en dag med Mary Hammond är över. Hon startade dagen med att prata, prata och åter prata. Ganska många upprepningar från vad hon sa igår, (är det nåt speciellt med lärare och upprepa samma anekdoter och meningar jämt?) och även 1.5 timmas stående i karakträsskor runt flygeln. Jag blev SJUKT trött i nacken! (testa att stå i 4 cm klack med den mest uppsträckta hållning du kan frambringa)

Sången gick bra idag också, jag är nöjd med mina två dagar och två sånger. Hon verkar gilla mig och gillade att jag hade idéer och visade nåt. Jag sjöng bättre och fick fram mitt berättande genom att stå avslappnad mot väggen och sjunga. Nog om sången...


Förlåt för ett ganska egoistiskt och otrevligt inlägg mot vissa:

Jag satt och pratade med Eva i mitt hus, och björnen-sover-Marcus diskade. Jag och Eva pratade om förhållande och sex (självklart), då jag sa: Jag är 19 och trött på att vara själv. Folk tycker att det är konstigt att jag aldrig haft ett förhållande. Jag vill ha en partner

Eva: Men det kommer du ju få snart, det tror jag!

Marcus: Jag är snart 24, och jag är inte bög, och jag har aldrig haft nån partner heller!


Oskar tänker: Men snälla Marcus, du ser ut som en björn. Du är stor och tjock, du har aspbergersyndrom och sitter på ditt rum och är datafreak. VAFAN tror du? Att nån ska hoppa på dig och våldta dig?


Ehrm.. förlåt.. men jag var tvungen att skriva ner det för att det var tragikomiskt på nåt sätt (och otroligt oförlåtligt otrevligt egentligen). Men eftersom att folk redan tycker att jag är otrevlig så behöver jag ju inte göra nåt för att spä på tanken om att jag KANSKE möjligvis skulle kunna vara en snäll person.

(jag är faktiskt otroligt snäll och trevlig egentligen. Det är bara ibland som man får tvångstankar att vilja göra eller säga nåt. Som vi disskuterade vid lunchen då Robert sa att han igår fått en tvångstanke att han ville gå fram och slå ner Mary Hammond. Samma som att man, om man såg en gammal tant gå över ett övergångsställe, vill putta omkull henne och springa därifrån.)



No comments: